Sizce bir kadının yolda yürümesi ne gibi bir ‘orospu’luktur?
Her gün işine gitmek için kullandığı yolda duyduk yere bu kelimenin yüzüne
bağırılması o kadında ne gibi bir his yaşatır haberiniz var mı? Kısaca
bahsetmek istiyorum. İlk başta kısa süreli bir şok yaşar, ben şimdi ne yaptım
ki diye düşünmeye başlar. Karşındaki insanın haksız olduğunu o an idrak edemez.
Çünkü öyle bir toplumda yaşıyoruz ki, eğer kadının başına bir olay gelirse
muhakkak suç kadındadır. O an bunu duymak için ne gibi bir hata işlediğini
düşünmeye başlar. Kafam yere eğikti, sağa sola bakmıyordum, kimseye gülmüyordum
ben ne gibi bir hata yaptım ki diye kendini sorgulamaya başlar.
Halbuki o beyinsiz için bu kelimeyi söylemesinin tek nedeni
karşındaki insanın kadın olmasıdır. Onun için ulaşamadığı tüm kadınlar budur.
Karşındaki insanın nasıl biri olduğu zerre umurunda değildir. Onun için kadın
olması yeterlidir ‘orospu’ kelimesini karşındaki insanın yüzüne bağırmasına. Sokakta gördüğü her kadın ona hayranlık ile
bakmalı, onun için ölüp bitmeliler. Beğenip görüşmek istediği insan kesinlikle
hayır diyemez böylesi insan müsveddeleri için.
Hiç düşünmeyin sizi doğuran bir insanın da kadın olduğunu, 9
ay karnında taşıyıp ömrü boyunca arkanızda dolanıp pisliğinizi temizleyen insan
da bir kadın olduğu aklınıza hiç gelmesin. Beraber büyüdüğünüz kız kardeşiniz,
kuzenleriniz onlar da birer kadın. Onlarında başına bunlar gelebilir. Onlar da
sizler gibi birer beyinsiz ile karşılaşabilirler. Sırf etrafınızda tanıdığınız
insanların hatırına bunları yapmayın. Bir insanın mutsuzluğu olmayın..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder